5 vinkkiä ihonhoitotuotteiden valintaan eri ihotyypeille


On tärkeää tunnistaa oma ihotyyppi ennen tuotteiden valintaa. Opimme tunnistamaan erilaisia ihotyyppejä, tarkastelemaan tuotteiden ainesosia, löytämään kosteuttavat tuotteet kuivalle iholle, hoitamaan rasvoittuvaa ihoa sekä vastaamaan herkän ihon tarpeisiin. Näillä vinkeillä voit luoda itsellesi sopivan ja tehokkaan ihonhoitorutiinin.

Ihotyyppien tunnistaminen

Ensimmäinen askel ihonhoitotuotteiden valinnassa on oman ihotyypin tunnistaminen. Iho voi olla kuiva, rasvoittuva, normaali tai herkkä. Kuiva iho tuntuu usein kiristävältä ja näyttää samealta, kun taas rasvoittuvalla iholla esiintyy liiallista kiiltoa ja mahdollisesti epäpuhtauksia. Normaali iho on tasapainoinen ja terveen näköinen. Herkkä iho puolestaan reagoi helposti ulkoisiin ärsykkeisiin kuten tuoksuihin tai tietyille ainesosille. Ihon tyyppi voi myös vaihdella eri vuodenaikoina tai elämänvaiheissa, joten on hyvä tarkkailla ihon kuntoa säännöllisesti.

Kun tiedät oman ihotyyppisi, voit valita sopivat tuotteet, jotka vastaavat juuri sinun ihosi tarpeita. Seuraavaksi keskitymme tarkastelemaan tuotteiden ainesosia ja niiden vaikutusta eri ihotyyppeihin.

Tuotteiden ainesosien tarkastelu

Kun valitset ihonhoitotuotteita, on tärkeää kiinnittää huomiota niiden ainesosiin. Eri ihotyypeillä voi olla erilaisia tarpeita ja herkkyyksiä tietyille aineille.

  • Kuivalle iholle sopivat kosteuttavat ja ravitsevat ainesosat, kuten hyaluronihappo, glyseriini ja luonnolliset öljyt kuten jojobaöljy tai arganöljy. Nämä auttavat ylläpitämään ihon kosteustasapainoa ja pehmeyttä.
  • Rasvoittuvan ihon hoidossa kannattaa välttää raskaita öljypohjaisia tuotteita ja suosia kevyempiä koostumuksia. Ainesosista esimerkiksi salisyylihappo voi auttaa kontrolloimaan talineritystä ja ehkäisemään epäpuhtauksia.
  • Herkälle iholle sopivat usein tuotteet, jotka ovat hajusteettomia ja sisältävät rauhoittavia ainesosia kuten kamomillaa tai aloeveraa. On myös hyvä välttää voimakkaita kemikaaleja tai alkoholia sisältäviä tuotteita, jotka voivat ärsyttää herkkää ihoa. 

Ainesosaluetteloa lukiessa kannattaa myös kiinnittää huomiota mahdollisiin allergisoiviin aineisiin, kuten parabeeneihin tai sulfaatteihin. Jokaisen ihotyyppi on yksilöllinen, joten kokeilemalla erilaisia ihonhoitotuotteita voit löytää juuri sinulle sopivat ainesosat.

Kosteuttavat tuotteet kuivalle iholle

Kuiva iho kaipaa erityistä kosteutusta ja ravitsemusta. Hyvä vaihtoehto on valita kasvovoide tai seerumi, joka sisältää hyaluronihappoa. Hyaluronihappo sitoo kosteutta ihoon ja auttaa pitämään sen kosteutetun ja pehmeän tuntuisena.

Muita hyviä vaihtoehtoja ovat ceramidit, jotka vahvistavat ihon suojabarriääriä ja auttavat säilyttämään kosteuden ihossa. Lisäksi sheavoi on tehokas ainesosa kuivan ihon hoidossa, sillä se ravitsee ja pehmentää ihoa syvästi. Muista myös juoda riittävästi vettä pitääksesi kehon hyvin nesteytettynä. Kosteuttavien tuotteiden käyttö yhdessä riittävän vedenjuonnin kanssa auttaa ylläpitämään kuivan ihon kosteustasapainoa.

Rasvoittuvan ihon hoito

Rasvoittuva iho tarvitsee erityistä huomiota. Tavoitteena on vähentää liiallista talineritystä ja ehkäistä epäpuhtauksia. Kun valitset ihonhoitotuotteita rasvoittuvalle iholle, suosi kevyitä koostumuksia, jotka eivät tuki ihohuokosia. Vältä raskaita öljypohjaisia tuotteita, jotka voivat lisätä kiiltoa ja aiheuttaa tukkeutumia.

  • Yksi tehokas ainesosa rasvoittuvan ihon hoidossa on salisyylihappo. Salisyylihappo auttaa kontrolloimaan talin tuotantoa ja ehkäisemään epäpuhtauksien syntymistä. Etsi kasvovoiteita tai puhdistustuotteita, joissa on salisyylihappoa.
  • Toinen hyvä vaihtoehto rasvoittuvalle iholle on teepuuöljy. Teepuuöljyllä on antibakteerisia ominaisuuksia, joten se auttaa torjumaan bakteereja ja ehkäisemään finnien muodostumista.
  • Lisäksi kannattaa valita tuotteita, jotka sisältävät supistavia ainesosia kuten vihreää teetä tai sinkkiä. Nämä ainesosat auttavat supistamaan ihohuokosia ja vähentämään kiiltoa.

Muista myös puhdistaa iho huolellisesti päivittäin, mutta vältä liian voimakkaita puhdistustuotteita, jotka voivat kuivattaa ihoa liikaa ja aiheuttaa siten lisää talineritystä. Kokeilemalla erilaisia tuotteita ja seuraamalla ihosi reaktioita voit löytää juuri sinulle sopivat tuotteet ihon hoitoon. Muista myös kuunnella ihotahtiasi ja tarvittaessa konsultoida ammattilaista, jos koet jatkuvaa ärsytystä tai epämukavuutta.

Ostoskorisi on tyhjä

Toimitusehdot

Nämä toimitusehdot ovat voimassa 23.3.2020 alkaen.

Verkkokaupan yhteystiedot

Toporiina Oy
Ukkohauentie 11-13 A
02170 Espoo

info@toporiina.fi
toporiina.fi
0942821-4

Kauppa myy tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.

Tilaaminen

Tuotteet tilataan verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö verkkomaksupalvelussa. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen, ellei erikseen toisin mainita. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Maksaminen ja maksutavat

Maksupalveluna toimii Klarna Checkout, jonka kautta maksuvaihtoehtoina toimivat lasku, osamaksu, korttimaksu sekä verkkopankkimaksut.

Ilmoittamalla tietoja kassalla hyväksyt Klarna AB:n (556737-0431, Norra stationsgatan 61, 113 43 Stockholm) ehdot. Painamalla Osta-painiketta hyväksyt Biodrogakauppa -verkkokaupan yleiset ehdot.

Toimitusaika

Yleisimmät toimitusaikamme Suomeen vaihtelevat tilauksesta ja toimitustavasta riippuen. Viikonloppu ja arkipyhät saattavat hidastaa lähetyksien kulkua. Poikkeukset toimitusaika-arvioihin on kerrottu, jos ostoskorissa on varastosta loppuneita tuotteita ja ilmoitamme myös mahdollisista viivästyksistä teille välittömästi tilaamisen jälkeen.

Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. Verkkokauppa tiedottaa sivuillaan poikkeavista toimitusajoista.

Palautusehdot

Peruuttamisoikeus

Teillä on oikeus peruuttaa tämä sopimus 14 päivän kuluessa syytä ilmoittamatta. Peruuttamisen määräaika päättyy 14 päivän kuluttua siitä, kun viimeinen tavaraerä on vastaanotettu tai ladattavien tuotteiden kohdalla tilauksen vastaanottohetkestä.

Peruuttamisoikeuden käyttämiseksi teidän on ilmoitettava meille päätöksestänne peruuttaa sopimus yksiselitteisellä tavalla (esimerkiksi kirjeellä postitse tai sähköpostilla). Voitte käyttää myös tulostettavaa palautuslomakettamme, mutta sen käyttö ei ole pakollista.

Peruuttamisen määräajan noudattamiseksi riittää, että lähetätte ilmoituksenne peruuttamisoikeuden käytöstä ennen peruuttamisajan päättymistä.

Peruuttamisen vaikutukset

Jos peruutatte tämän sopimuksen, palautamme teille kaikki teiltä saamamme suoritukset, myös toimituskustannukset (paitsi lisäkustannuksia siitä, että olette valinnut tarjoamastamme edullisimmasta vakiotoimitustavasta poikkeavan toimitustavan), viivytyksettä ja joka tapauksessa viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen saatuamme. Suoritamme palautuksen sillä maksutavalla, jota olette käyttänyt alkuperäisessä liiketoimessa, ellette ole nimenomaisesti suostunut muuhun, ja joka tapauksessa siten, että teille ei aiheudu suoritusten palauttamisesta kustannuksia.

Teidän on lähetettävä tavarat takaisin viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Määräaikaa on noudatettu, jos lähetätte tavarat takaisin ennen kyseisen 14 päivän määräajan päättymistä.

Olette vastuussa vain sellaisesta tavaroiden arvon alentumisesta, joka on seuraus- ta muusta kuin tavaroiden luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi tarvittavasta käsittelystä.

Lunastamaton paketti

Lunastamatta jättäminen ei ole sama asia kuin palautus tai peruutus. Lunastamatta jätetystä paketista, josta ei ole tehty erillistä peruutusilmoitusta, perimme toimituskustannukset.

Ongelmatilanteet

Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa kirjallisesti verkkokaupan yhteystiedoissa mainittuun osoitteeseen tai soittamalla yhteystiedoissa mainittuun puhelinnumeroon. Jos paketti on selvästi vaurioitunut kuljetuksessa, teidän täytyy tehdä välittömästi asiasta reklamaatio valitsemanne toimitustavan kuljetusyhtiölle.