Herkän ihon hoito

Herkkä iho ei ole sama asia kuin ihotyyppi. Jokainen ihotyyppi voi herkistyä, joten rasvoittuva iho voi yhtä lailla kärsiä herkkyydestä kuin kuiva iho. Ja näin aika usein onkin.

Monelle suomalaisella on herkkä iho. Monesti se aiheuttaa kutinaa, kirvelyä, polttelua ja punoitusta. Iho voi herkistyä niin kasvojen kuin koko vartalon alueelta. Ihon herkkyyteen vaikuttavat erityisesti ympäristötekijät, kuten vaihtelevista säistä johtuvat lämpötilaerot, saunominen, kuiva huoneilma, auringonvalo ja epäsopivat kosmetiikkatuotteet sekä ihon liian voimakas hoitaminen. Herkkä iho ei ole sama asia kuin ihotyyppi. Jokainen ihotyyppi voi herkistyä, joten rasvoittuva iho voi yhtä lailla kärsiä herkkyydestä kuin kuiva iho. Ja näin aika usein onkin.

Ihon herkkyys on usein pitkäaikainen tai jopa elämänmittainen asia, mutta sitä voidaan helpottaa hoitamalla ihoa oikein valituilla tuotteilla sekä hoidoilla. Herkkä iho saattaa reagoida voimakkaasti tiettyihin kosmetiikan ainesosiin, kuten mm. hajusteisiin, eteerisiin öljyihin ja väriaineisiin. Hyvä vaihtoehto onkin välttää oireita aiheuttavia ainesosia ja tutustua juuri herkkäihoisille tarkoitettuihin tuotteisiin, joita koulutettu kosmetologi osaa sinulle oikein valita.

Herkkä iho ilmenee useimmiten kasvoilla, sillä kasvojen iho on jatkuvasti esillä ja siten kuivan sisäilman, pakkasen, tuulen ja auringonvalon armoilla. Seuraavilla vinkeillä voimme kuitenkin helpottaa herkistyneen ihon oireilua.

Hellävarainen puhdistus:

Herkän ihon puhdistus vaatii hellävaraisen tuotteen, joka pesee ihon kuivattamatta sitä. Tuote ei mielellään saa myöskään sisältää voimakasta tuoksua tai väriaineita. Erinomaisesti herkän ihon puhdistukseen sopivat puhdistusöljy tai - maito. Tuotteet levitetään kuivalle iholle. Niitä pyöritellään hetki iholla, jonka jälkeen iho huuhdellaan haalealla vedellä ja kuivataan kevyesti puhtaalla pyyhkeellä. Jos iholla on runsaasti meikkiä, voi puhdistuksen tehdä kahdesti. Puhdistus viimeistellään käyttämällä kosteuttavaa ja rauhoittavaa kasvovettä.

Tehohoito/ Seerumi:

Oletkohan jo kokeillut seerumeita ihonhoidossasi? Herkkä iho saa seerumeista suojaa ja kosteutusta, joten tätä vaihetta ei kannata hoitorutiineissa ohittaa. Seerumi levitetään iholle kasvoveden jälkeen ennen kasvovoidetta. Tehokkaimmat seerumit auttavat ihoa uusiutumaan ja vahvistavat sen luontaista suojausta.

Kun iho on jo valmiiksi kostea kasvovedestä, seerumi imeytyy hyvin ja tarvitset sitä vain pienen määrän. Kuiva ja herkistynyt iho janoaa syväkosteutusta, sekä hyviä rasvahappoja suojaamaan ja elvyttämään ärtyneitä ihon alueita, mutta tuotteen tulisi olla herkälle iholle kuitenkin tarpeeksi mieto. Seerumin tilalta iholla olisi hyvä etenkin talvisin käyttää hoito öljyjä ainakin kuuriluontoisesti. Öljyjä laitetaan puhdistuksen jälkeen iholle muutama pisara ja niiden annetaan imeytyä muutama minuutti ennen voiteen levitystä. Voit myös halutessasi sekoittaa öljyn suoraan kasvovoiteen sekaan.

Suojaa ihoa kasvovoiteella

Viimeisenä vaiheena päivittäisessä ihon hoidossa tulisi herkälle iholle valita voide, joka suojaa sitä ulkoisilta tekijöiltä. Monesti herkälle iholle suunnatuissa voiteissa ihon pinnalle muodostuu suojaava kalvo, joka estää sekä kosteuden haihtumista ihosta että myös suojaa sitä. Hoitovoide tulisi levittää iholle hyvissä ajoin ennen esim. ulkoilua, jotta se ehtisi imeytyä hyvin ja toimia maksimaalisesti.

Yöksi on hyvä valita korjaava voide, joka palauttaa iholle sen päivän aikana menettävän suojan ja kosteuden.

Herkkää ihoa on mahdollista kuoria ja se kannattaakin aika ajoin tehdä, että ihon pinnasta poistuu kuiva ja kuollut ihosolukko, jonka jälkeen kaikki hoitavat aineet imeytyvät paremmin. Tähän tarkoitukseen on hyvä valita miedoimmat mahdolliset kuorinnat ja tehdä se noin kerran kahdessa viikossa. Hyviä kuorintoja on entsymaattiset -sekä pienirakeiset kuorinnat.

Ihoa voidaan tehohoitaa kotona tehtävillä kasvonaamioilla. Tällöinkin kannattaa tuotteista valita ne herkälle iholle suunnatut ravitsevat tuotteet. Etenkin talviaikaan naamioita voi kotona käyttää noin kerran tai kaksi viikossa.

Ihon kuntoa on hyvä ylläpitää kosmetologin hoitolassa suorittamilla hoidoilla säännöllisesti. Silloin ammatti-ihminen on koko ajan selvillä ihosi tilasta ja hän opastaa sinua oikeiden hoitojen – ja tuotteiden valinnassa.

Infosivun tuotteet

Hyper Sensitive Hypoallergen 24h Care 50 ml

Hyper Sensitive Hypoallergen 24h Care 50 ml

94,02 €
Sensitive Formula 24h Care

Sensitive Formula 24h Care

57,40 €

Ostoskorisi on tyhjä

Toimitusehdot

Nämä toimitusehdot ovat voimassa 23.3.2020 alkaen.

Verkkokaupan yhteystiedot

Toporiina Oy
Ukkohauentie 11-13 A
02170 Espoo

info@toporiina.fi
toporiina.fi
0942821-4

Kauppa myy tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.

Tilaaminen

Tuotteet tilataan verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö verkkomaksupalvelussa. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen, ellei erikseen toisin mainita. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Maksaminen ja maksutavat

Maksupalveluna toimii Klarna Checkout, jonka kautta maksuvaihtoehtoina toimivat lasku, osamaksu, korttimaksu sekä verkkopankkimaksut.

Ilmoittamalla tietoja kassalla hyväksyt Klarna AB:n (556737-0431, Norra stationsgatan 61, 113 43 Stockholm) ehdot. Painamalla Osta-painiketta hyväksyt Biodrogakauppa -verkkokaupan yleiset ehdot.

Toimitusaika

Yleisimmät toimitusaikamme Suomeen vaihtelevat tilauksesta ja toimitustavasta riippuen. Viikonloppu ja arkipyhät saattavat hidastaa lähetyksien kulkua. Poikkeukset toimitusaika-arvioihin on kerrottu, jos ostoskorissa on varastosta loppuneita tuotteita ja ilmoitamme myös mahdollisista viivästyksistä teille välittömästi tilaamisen jälkeen.

Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. Verkkokauppa tiedottaa sivuillaan poikkeavista toimitusajoista.

Palautusehdot

Peruuttamisoikeus

Teillä on oikeus peruuttaa tämä sopimus 14 päivän kuluessa syytä ilmoittamatta. Peruuttamisen määräaika päättyy 14 päivän kuluttua siitä, kun viimeinen tavaraerä on vastaanotettu tai ladattavien tuotteiden kohdalla tilauksen vastaanottohetkestä.

Peruuttamisoikeuden käyttämiseksi teidän on ilmoitettava meille päätöksestänne peruuttaa sopimus yksiselitteisellä tavalla (esimerkiksi kirjeellä postitse tai sähköpostilla). Voitte käyttää myös tulostettavaa palautuslomakettamme, mutta sen käyttö ei ole pakollista.

Peruuttamisen määräajan noudattamiseksi riittää, että lähetätte ilmoituksenne peruuttamisoikeuden käytöstä ennen peruuttamisajan päättymistä.

Peruuttamisen vaikutukset

Jos peruutatte tämän sopimuksen, palautamme teille kaikki teiltä saamamme suoritukset, myös toimituskustannukset (paitsi lisäkustannuksia siitä, että olette valinnut tarjoamastamme edullisimmasta vakiotoimitustavasta poikkeavan toimitustavan), viivytyksettä ja joka tapauksessa viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen saatuamme. Suoritamme palautuksen sillä maksutavalla, jota olette käyttänyt alkuperäisessä liiketoimessa, ellette ole nimenomaisesti suostunut muuhun, ja joka tapauksessa siten, että teille ei aiheudu suoritusten palauttamisesta kustannuksia.

Teidän on lähetettävä tavarat takaisin viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Määräaikaa on noudatettu, jos lähetätte tavarat takaisin ennen kyseisen 14 päivän määräajan päättymistä.

Olette vastuussa vain sellaisesta tavaroiden arvon alentumisesta, joka on seuraus- ta muusta kuin tavaroiden luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi tarvittavasta käsittelystä.

Lunastamaton paketti

Lunastamatta jättäminen ei ole sama asia kuin palautus tai peruutus. Lunastamatta jätetystä paketista, josta ei ole tehty erillistä peruutusilmoitusta, perimme toimituskustannukset.

Ongelmatilanteet

Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa kirjallisesti verkkokaupan yhteystiedoissa mainittuun osoitteeseen tai soittamalla yhteystiedoissa mainittuun puhelinnumeroon. Jos paketti on selvästi vaurioitunut kuljetuksessa, teidän täytyy tehdä välittömästi asiasta reklamaatio valitsemanne toimitustavan kuljetusyhtiölle.